- discriminating monopolist
- монополист, осуществляющий ценовую дискриминацию (в отношении различных категорий покупателей)
Англо-русский словарь по экономике и финансам. — М.: Экономическая школа. А.В. Аникин, И.М. Оседчая, Б.Г. Федоров. 1993.
Англо-русский словарь по экономике и финансам. — М.: Экономическая школа. А.В. Аникин, И.М. Оседчая, Б.Г. Федоров. 1993.
discriminating monopoly — A monopoly in which the supplier s products or services are sold to consumers at different prices; by dividing the market into segments and charging each market segment the price it will bear, the monopolist increases profits. An example is the… … Big dictionary of business and management
Монополист, осуществляющий ценовую дискриминацию — DISCRIMINATING MONOPOLIST Компания монополист, стремящаяся увеличивать свои прибыли за счет разделения рынка и установления дискриминирующих цен (см. Price discrimination). Ценовая дискриминация имеет смысл в том случае, когда ценовая… … Словарь-справочник по экономике
Two-part tariff — A two part tariff is a price discrimination technique in which the price of a product or service is composed of two parts a lump sum fee as well as a per unit charge. As with all price discrimination techniques, it may only occur in partially or… … Wikipedia
Monopoly — This article is about the economic term. For the board game, see Monopoly (game). For other uses, see Monopoly (disambiguation). Competition law Basic concepts … Wikipedia
Дискриминирующий монополист — монополист, увеличивающий прибыль путем разбиения сферы своей деятельности на несколько отделенных друг от сегментов рынка с назначением различных (дискриминационных) цен. По английски: Discriminating monopolist См. также: Ценовая дискриминация… … Финансовый словарь
Ценовая дискриминация — PRICE DISCRIMINATION Продажа фирмой одного и того же товара на разных рынках или разным потребителям по разным ценам. Рынки могут отличаться друг от друга по географическому признаку (внутренний и внешний рынок), по виду продукции (рынок… … Словарь-справочник по экономике
Coase conjecture — The Coase conjecture, developed first by Ronald Coase, is an argument in monopoly theory. The conjecture sets up a situation in which a monopolist sells a durable good to a market where resale is impossible and faces consumers who all have… … Wikipedia